GlobKurier - E-commerce
  1. Shoper
GlobKurier - E-commerce
  • Strona Główna
  • Shoper
    • 1. Instalacja wtyczki
    • 2. Konfiguracja
    • 3. Formularz pojedynczego zamówienia
    • 4. Multiwysyłki
    • 5. ChangeLog
  • Shopify
    • 1. Instalacja wtyczki
    • 2. Konfiguracja
    • 3. Formularz zamówienia
    • 4. ChangeLog
  • e-Mag
    • 1. Instalacja i konfiguracja wtyczki
    • 2. ChangeLog
  • Baselinker
    • 1. Aktywacja integracji
    • 2. Konfiguracja
    • 3. Korzystanie z integracji
    • 4. Rozwiązywanie problemów
  • Woocommerce/Wordpress
    • 1. Instalacja wtyczki
    • 2. Konfiguracja
    • 3. Korzystanie z integracji
    • 4. Zarządzanie przesyłkami
    • 5. ChangeLog
  • Prestashop
    • 1. Instalacja wtyczki
    • 2. Konfiguracja
    • 3. Korzystanie z integracji
    • 4. Zarządzanie przesyłkami
    • 5. ChangeLog
  1. Shoper

2. Konfiguracja

Konfiguracja#

Dostęp do panelu konfiguracyjnego#

Panel konfiguracyjny jest dostępny po przejściu do sekcji Dodatki i integracje, następnie wybraniu Moje aplikacje i kliknięciu logo Globkurier
Int-5.png

Logowanie#

Przy pierwszym uruchomieniu integracji istnieje możliwość utworzenia nowego konta lub zalogowania się danymi, których używamy w panelu Globkurier.pl
CleanShot 2025-05-06 at 13.16.43(1).jpeg
CleanShot 2025-05-06 at 13.20.28.jpeg
Wylogowanie następuje poprzez kliknięcie przycisku WYLOGUJ SIĘ, znajdującego się na dole strony.

Dane nadawcy#

Należy uzupełnić sekcję Domyślny adres nadawcy
Konf-1A.png
Ważne
Adres podany w tej konfiguracji jest adresem, na który będzie zamawiany podjazd kuriera.
Faktura za przesyłki będzie wystawiana zawsze na dane zleceniodawcy, które można ustawić w panelu Globkurier https://www.globkurier.pl/dashboard/panel/user
Przycisk zapisz znajduje się u dołu ekranu:
CleanShot 2025-05-06 at 13.25.03.jpeg

Domyślne punkty nadania#

W tej sekcji istnieje możliwość określenia domyślnych punktów nadania.
Od 13.05.2025 funkcjonalność domyślnych punktów nadań została przeniesiona do szablonów.
Konf-3.png

Konfiguracja rodzaju wydruku#

W tej sekcji można określić preferowany format generowanej etykiety.
Konf-4.png
W przypadku korzystania z drukarki etykiet, zaleca się wybór opcji ZEBRA. Plik zostanie wygenerowany w formacie PDF.

Mapa#

Konfiguracja wyświetlania mapy dla klienta w procesie zakupowym.
CleanShot 2025-05-07 at 12.33.27.png

Wymagania mapy#

Do prawidłowego funkcjonowania mapy (wyświetlania jej w koszyku klienta) konieczne jest przypisanie do mapy form dostawy posiadających typ Podstawowa.
CleanShot 2025-05-07 at 12.24.39.png
Przesyłki z typem Przesyłki Shoper / InPost: Paczkomaty nie są obsługiwane przez system.
Konf-5.png
1.
Forma dostawy w sklepie - lista wszystkich dostępnych opcji dostawy (aktywnych i nieaktywnych), które można skonfigurować w Shoperze w sekcji Ustawienia / Obsługa zamówień / Formy dostawy
2.
Pola umożliwiające wybór rodzaju mapy do wyświetlenia (typu przewoźnika, np. Inpost, Orlen, DPD)
To ustawienie powinno dotyczyć wyłącznie form dostawy przeznaczonych do obsługi punktów PUDO/APM. W przypadku usługi typu Inpost Kurier wymagane jest zaznaczenie opcji Brak.
3.
Adres sklepu w formacie https://adresklepu.pl - pole opcjonalne
4.
Przycisk ZAPISZ

Szablony#

W tej sekcji opisano funkcjonalność szablonów. Umożliwiają one szybkie nadanie paczki za pomocą formularza zamówienia oraz są niezbędne przy korzystaniu z formularza multiwysyłki.
Nawet jeśli nie planujemy korzystania z tej funkcjonalności, przy pierwszej konfiguracji zalecane jest utworzenie jednego, domyślnego szablonu. Będzie on określał sposób płatności oraz umożliwi wskazanie numeru konta bankowego do obsługi pobrań.

Konfiguracja szablonów#

Wszystkie opcje, z wyjątkiem Sposobu płatności oraz numeru konta do pobrań, mogą zostać zmienione podczas tworzenia zamówienia, niezależnie od ustawień szablonu.
Konf-2A.png
1.
Możliwość wyboru opcji Utwórz nowy szablon lub edycji istniejącego
2.
Przycisk usunięcia szablonu wybranego w pkt. 1
3.
Wybór Sposobu płatności. W przypadku wyboru opcji prepaid, system udostępnia możliwość doładowania konta bezpośrednio z poziomu integracji
4.
Wybór rodzaju przesyłki (Paczka, Paleta, Koperta)
5.
Wybór sposobu nadania (Nadam w punkcie, Podjazd kuriera)
Wybór opcji Podjazd kuriera nie jest równoznaczny z zamówieniem podjazdu - określa jedynie preferowaną metodę dostarczenia paczki do przewoźnika.
6.
Wybór sposobu odbioru (Dostawa do punktu, Dostawa do drzwi)
7.
Wybór kraju nadawcy
8.
Wybór kraju odbiorcy
9.
Określenie wymiarów paczki - szerokość
10.
Określenie wymiarów paczki - długość
11.
Określenie wymiarów paczki - wysokość
12.
Określenie wagi paczki
13.
Określenie liczby paczek w ramach przesyłki
Każda z paczek będzie miała identyczne wymiary, przewoźnika oraz adres nadawcy i odbiorcy.
14.
Zawartość przesyłki
15.
Numer konta do obsługi pobrań (pole opcjonalne)

Konfiguracja usługi domyślnej#

W poniższych polach można określić usługę, która będzie domyślnie zaznaczona (przy korzystaniu z formularza zamówienia) lub wykorzystywana jako wybrana usługa w multiwysyłce.
16.
Wybór usługi spełniającej określone powyżej parametry
17.
Usługi dodatkowe, dostępne dla usługi wybranej w punkcie 16
18.
Opcja określająca, czy szablon ma być domyślnie wybierany (gdy nie spełnia warunku z punktu 19)
19.
Forma dostawy, przy której utworzony szablon będzie automatycznie wybierany (w przeciwnym przypadku system wybierze szablon z punktu 18)
20.
Nazwa szablonu
21.
Przycisk Zapisz szablon
Do zapisywania szablonów służy wyłącznie przycisk z punktu 21. Przycisk ZAPISZ znajdujący się na dole strony nie zapisuje ustawień szablonu.
Ważna aktualizacja
Informujemy, że z dniem 13.05.2025 wprowadziliśmy nową funkcjonalność umożliwiającą konfigurację indywidualnego domyślnego punktu nadawczego dla każdego szablonu.
CleanShot 2025-05-13 at 15.45.03.png

Potrzebujesz dodatkowego wsparcia? Skontaktuj się z naszym zespołem technicznym: integracje@globkurier.pl
Modified at 2025-05-14 06:27:59
Previous
1. Instalacja wtyczki
Next
3. Formularz pojedynczego zamówienia
Built with